Followers

click this!!

membilang hari!!

Lilypie Kids Birthday tickers

Note :

"However good or bad you feel about your relationship, the person you are with at this moment is the "right" person, because he or she is the mirror of who you are inside..._Deepak Chopra"

Friday, March 13, 2015

DIA lah dihati

Aku persoalakan ,
Kenapa Allah uji aku sebegini berat?
Aku solat tapi kenape Allah masih menguji aku?
Aku puasa, aku tutop aurat tapi kenape aku juga yg masih diuji?
Kenapa aku diuji sampai aku rasa putus asa dgn hidup ini..
Kenape aku diuji sampai tahap aku rasa nk pergi jauh dari semua orang..
Kenapa aku? 
Kenapa tidak Allah tunaikan doa-doa aku?
Kenapa tidak Allah tunaikan segala permintaan aku?




Aku renung kembali amalan-amalanku,
Aku jarang-jarang solat diawal waktu..
Aku jarang-jarang bangun solat malam..
Aku jarang-jarang mohon doa ketika waktu dhuha..
Aku kadang-kadang tidak menutup aurat dgn sempurna..
Aku kadang-kadang terkasar bahasa dgn ibu ku...
Aku kadang-kadang menyakiti hati insan lain tanpa aku sedar..
Aku kadang-kadang punya buruk sangka pada insan lain..



Kini aku mengerti,
Allah uji kerana Allah ingin dengar rayuan ku..
Allah ingin dengar tangisan ku..
Allah ingin dengar permintaanku berkali-kali,
Allah ingin aku memperbaiki segala kekurangan ku
Allah ingin aku sentiasa dekat dengan-NYA..




Ya Rabb,
Maafkan aku kerana mempersoalkan ketentuanMU..
Maafkan aku kerana masih ingkar akan perintahMU, walau saat aku diuji olehnya..
Maafkan aku kerana aku belom mampu untuk menjadi hambaMU yang benar-benar taat kepadaMU..


Uji lah aku selalo ya Tuhan ku,
Agar aku bisa sentiasa mengingatimu..
Janganlah KAU berpaling dari melihat ke arahku..
Tiada lain pintar ku selain dari memohon agar KAU mampu berikan aku selaut kesabaran dan segunung kekuatan..









Hamba kepada Tuhan Yang Maha Besar..
13.3.2015 :: 6.39pm

Tuesday, February 17, 2015

Rojak Pak Lah ( Taman Gelora )

Assalamualaikum..

Korang yg mana datang Kuantan, tak lengkap percutian korang kalau tak memanjakan perot korang dengan ROJAK PAK LAH dekat Taman gelora.

Dulu time sekolah, selalo jgk lps sekolah dtg makan rojak kat sini.. Gerai rojak ni kedai lama.. Orang Kuantan, yg mana tak tahu gerai rojak ni tandanya dia belom betol-betol jadi orang Kuantan.. heeee

Lokasi kedai rojak ni terletak dekat Taman Gelora.. Taman gelora ni, taman tempat jogging, beriadah, berkelah.. Taman ni mengadap pantai ye korang.. Korang kalau dh sampai Kuantan, korang taip jelah dkt Waze korang 'Taman Gelora, Kuantan' .. ha ikot je direction.. sampai lah korang dkt gerai Rojak Pak Lah ni..

 Dari tempat parking kereta, korang nampak tak gerai yg berpayung biru banyak-banyak tu.. ha tulah gerai Rojak Pak lah.. 
Tempat makan ni berkonsepkan gerai, so nan ado kipas dan aircond tp ade aircond semula jadi dari pantai..  :)




Sambil-sambil makan, sambil menikmati ketenangan pantai..

hujung yg nampak putih tu, ha tu lah pantai nya..


ini antara menu rojak yang ado disini..


ini lah rojak nya.. oke lupe bape hinggit,..  tapi sedap sangattt.. Sampai termimpi-mimpi.. 


oke Edisi Jalan-jalan cari makan episode satu, habis disini.. 
moga kite bersua lagi..



love,
Azie