Followers

click this!!

membilang hari!!

Lilypie Kids Birthday tickers

Note :

"However good or bad you feel about your relationship, the person you are with at this moment is the "right" person, because he or she is the mirror of who you are inside..._Deepak Chopra"

Wednesday, November 30, 2011

awak, cinta tu macam mana?


awak, cinta tu macam mana?
adakah macam sambal belacan, walau pedas sampai mengalir air mata tp orang tetap nk makan..
atau macam buah mangga, ada yang masam, manis, pahit, tawar..

 

awak, cinta itu macam mana?
ada orang kata, cinta itu indah, manis..
kalau org yang bercinta akan terasa seperti berada di taman bunga yg dipenuhi dgn bunga-bungaan yang wangi, suara kicauan burung yang merdu serta rama-rama yang terbang ke sana kemari..
TAPI kan awak, kalau cinta itu indah, kenapa ada yang sengsara bila bercinta?




awak, cinta tu macam mana?
kalau betul cinta itu kekal, kenapa ade yang bercerai setelah berpuluh2 tahun berkahwin?
kenapa ada yang putus setelah berjanji untuk setia selamanya?

 ......................................................................

awak sebenarnya cinta itu mmg macam sambal belacan, ia penambah rasa dalam kehidupan..
tanpa belacan mungkin hidangan yang dimakan tidak sesedap jika dimakan bersama belacan..


awak, cinta tu mmg ada macam-macam rasa..
macam kehidupan, tak selalunya kita bahagia..
ada masa kita akan rasa sakitnya kecewa, peritnya ditinggalkan..

awak, cinta yang kekal, hanya untuk ALLAH..
awak jika dia bukan untuk awak, awak berjanji sampai langit ke tujuh pun, dia tetap akan pergi tinggalkan awak..

 

Awak, 
kata DOKTOR, cinta ni bila jantung berdegup kencang..
kata PEGUAM, cinta itu perlukan bukti..
kata JURUTERA, cinta itu perlukan asas yang kukuh..
kata POLIS, cinta itu perlu di tangkap..
kata SAYA, cinta itu milik ALLAH...
jika kita letakkan seluruh rasa cinta kepada ALLAH, DIA pasti serahkan rasa itu kepada insan yang selayaknya untuk kita...

Awak,
berhentilah berfikir tentang mereka-mereka yang ada dalam lipatan sejarah silam awak, ada sebab kenapa Allah tidak izinkan mereka-mereka untuk berada di masa depan awak..








p/s : ♡ I'm not pretty. I'm not perfect. I'm not smart. I'm not proper. I'm not fake. I'm just ME.. ♡


p/s/s : entry ni tak ade kaitan dgn sesiapa ek...korang jgn nk memandai bt andaian aku ni sedang bercinta.. :)





Tuliasan hati : Azyyati Kamaruddin

2 comments:

mrs.yuyu said...

ko berchente ea...... hahaha

maiTuty said...

ha kan dh ckp, jgn nk bt andaian... apelah awok ni Mrs yuyu...