Followers

click this!!

membilang hari!!

Lilypie Kids Birthday tickers

Note :

"However good or bad you feel about your relationship, the person you are with at this moment is the "right" person, because he or she is the mirror of who you are inside..._Deepak Chopra"

Tuesday, June 7, 2011

chicken blackpaper with tomato cherry!!


Assalamualaikum..
hari ni aku nk bg resepi yg mudah lagi simple..
siapa2 yg tak pandai masak*mcm aku blhlah ikot resipi ni..
semudah 1 2 3 4 5 6 je..
aku rs semua org tahu kot resepi ni tp tak pelah, aku nk tulis jgk..:)

meh cni aku nk ajar..
nama masakan ni "chicken blackpaper with tomato cherry"


Bahan-bahan nya :

1. Ayam / Daging dipotong ikot suka hati, nak besar atau kecik tp aku suka potong kecik2..

2. Sebijik bawang besar,.. potong bulat2 mcm tu tau..

3. Tomato ( yg ni ikot suka nk letak atau tidak, sbb kan aku 'giler' dgn tomato jadi setiap masakan aku wajib ada tamato..)
aku nk letak tomato cherry semua tp tiba2 ternampak tomato biasa yang tinggal sebelah, if tak guna, naty msti burok kan..



4. Perencah lada hitam..aku guna yg maggie.. sgt simple ok..

perencah ni mcm serbuk tau, then korang kena cmpur air.. lps cmpur air, jadi begini.. aku cmpur air banyak sikit sbb aku nk bg ada kuah nanti..


ini rupa lps dicampur air..



Cara-caranya :

1. panaskan kuali bersama2 dgn 2 sudu minyak masak..
2. masukkan ayam/daging yg tlh siap dibersihkan..
3. biarkan selama 3 minit*kot ..
4. masukkan perencah lada hitam beserta bawang besar..gaul sehingga sebati then biarkan sehingga ayam tu masak..
5. masukkan tomato...*kalau nk masukkan sayur lain pun blh..
6.siap

siap untuk dihidang..



_SELAMAT MENCUBA_




biskut ni sedap weh..ptg td aku makan.. kulit dia rasa mcm tart telur tp isi dlm coklat..nanti nak cb buat r..



-tuan punya blog-
ok muka aku nmpk pelikk sgt pkai tudung without inner..:(





jam menunjukkan pukul 1.01pagi, jadi adelah lebih baik aku mengundurkan diri..
otak pun dh minta untuk rehat..
nite all..






p/s : kalau korang beli perencah blackpaper maggie tu, kat belakang dia ada tulis resepi.. :)







Azyyati Kamaruddin

No comments: