Followers

click this!!

membilang hari!!

Lilypie Kids Birthday tickers

Note :

"However good or bad you feel about your relationship, the person you are with at this moment is the "right" person, because he or she is the mirror of who you are inside..._Deepak Chopra"

Friday, April 8, 2011

seram..

smlm satu hari pergi cari maklumat tentang final project..
mula2 g Jabatan Pengairan dan saliran kat Komtur..
jumpe engineer kat situ, Puan Noraini..
dia sgt2 friendly, tak sombong pun...
then dia bg salah stu no RE.. consultant lah kiranya..
salah sorang consultant yg agak besar lah dekat pantai timur ni..
col dia n set time nk jumpe kol 2.30 dekat Esplanade Tanjung Api..
sbb kan lmbt lg, we all jalan2 kat East Cost Mall, jalan2 pusing satu ECM tu..
then ada satu cerita ni , meluat aku dgn lelaki 2 org nie..
cecite cecite..

aku dgn membe aku , teha ni naik lah escalator kan.. we all duk borak2 smbil tunjuk pic cincin emas kat poster kedai wah chan..cincin tu mcm cincin tunang membe kitaorg..
tetibe ada 2 org laki ni naik dari bawah, zap tetibe diaorg ada kat belakang kitaorg..rapat sgt.. terkejot..
aku pandang teha, teha pandang aku then we all jalan ats escalator tu, kasi cepat sikit smpai ats..
diaorg tak gerak pun tp diaorg gelak2..lantak ko lah..
nk cakap ape pun, sape suh gatal sgt..
wahai kaum adam, cb lah belajar untuk menghormati kaum hawa..
dh sampai kat atas, 2 mamat ni still lg follow.. kitaorg pun cross jalan lain n masok kedai eksesori pempuan, kira kalau mamat tu masuk, agak malu lah kan..hahaha
belek2 eksesori kat situ then we all jalan naik ke wayang sbb nampak mamat 2 org tu ada dekat kedai seberang sana..


ingatkan nak tgk wayang..takde cite yg tepat pada ms tu dan tak ada yang menarik..
pahtu g jalan2 habiskan minyak kereta..hahahha
kol 2.30 jumpe RE tu..
dia bawak we all ke tepi esplanade tu..
aku ni dh lah gayat sikit tgk air banyak2 ni..
then gerak ke Teluk Cempedak yg belah tak berapa nk komersial tu ..tgk tembok penahan kat tepi pantai tu..
omg, ombak sgt kuat okeah..tembok yg mcm tu pun boleh ada yang hancus..

actually ktorg nk buat project tentang break water tapi selepas dikaji sebaik2 nya, kitaorg rs tajok ni berat sgt..
break water ni cost tinggi, dan we all suggest nk letak tayar utk gantikan batu dekat break water tu..
tapi rasanya tak boleh sbb jangka hayat bg sesebuah Break Water atau nama melayunya Pemecah Ombak adalah 100 tahun..
tayar dpt tahan er 100tahun?
plak tu dlm tayar ada besi, besi boleh tahan er dgn air masin?
tayar bila lama2 akan mengurai, dan ada satu bahan dlm dia yg menyebabkan something lah pada air tu..*ape ntah, yg ni aku lupe..naty aku tgk note smula..hahah
korang tahu tak, untuk membina sesebuah Break Water cost dia sgt2 mahal..
paling mahal yg aku dgr 508juta.. omg..
so setelah mendengar segala nasihat, we all tukar tajok dan sekarang tgh pening nk cari tajok..

ms jumpe RE tu kn, kitaorg tak lunch pun lg..
jumpe dia samoai dekat pukul 4.. perot ni dh mcm2 lagu dgr..
hhaha

dh habis, RE tu balik, we all pun berdesup ke McD TC..
tu jerk tmpt terbaek yg tak jammed utk pergi dan paling dekat dgn kitaorg..hahaha
tetibe terjumpe someone dan ok mls nk cerita..hahaha
natylah ada, ms aku cerita..hakhakhak *=p

lps habis makan McD , aku ni teringin sgt nk makan ais cream Mc Flurry Oreo kan..
so menapak lah ke tmpt ais cream kat luar McD tu..

aku : eh irna kn.. *aku tegur sbb dia duk senyum2 kat aku..aku takot salah org sbb dia nmpk kurus sikit..
irna*jaga kat tmpt ais cream tu : ha yelah, aku lah ni..
aku : lah ko kerja sini er? baru keje er dh lama?
irna : lama dh weh..
aku : nape aku tak pernah nmpk pun ko, part time or fulltime?
irna : ko tu yg tak prasan aku..full time..
aku : ye er? kire blh lah kasi kitaorg diskaun kan..haha
irna : haha..ko nk ais cream ape..
aku : ***** dan **** *stu lagi utk teha ek..
irna : takpe lah aku blanje ko hari ni..
aku : hahah..weh ko kerja ari ape jerk?
irna : hari2 lah..
aku : hari2 aku dtg, mintak ais cream free..haha
irna : melampau.. :p
aku : haha..macehh ek irna..naty jumpe kat fb deh.. bubbye..
irna : ok2..:)


motip : aku dpt ais cream free..
McD pun Teha blanje...
hantar laptop kat kedai pun free..
hantar kasut kat tukang kasut pun free..
semua org nk bg aku free hari semalam..
so smlm adalah hari bertuah dlm hidup aku..hahahaha :p


okeah, sudah penat nk taip..
eh korang prasan tak, hari ni panas sgt.. berpeluh2..



p/s : no pic sbb smlm mcm kelam kabut..semuanya diluar dugaan..*alasan lupe nk snap pic..haha







with love : Azyyati Kamaruddin

No comments: