Followers

click this!!

membilang hari!!

Lilypie Kids Birthday tickers

Note :

"However good or bad you feel about your relationship, the person you are with at this moment is the "right" person, because he or she is the mirror of who you are inside..._Deepak Chopra"

Monday, February 14, 2011

melangkah pergi

“terlampau sering kau buang airmata ku..
Tak pernah kau tahu dalam nya rasa cintaku..
Tak banyak inginku, jangan kau ulangi
menyakiti aku sesuka kelakuanmumu,
ku bukan manusia yang tidak berfikir,
berulang kali, kau lakukan itu padaku..
jika cinta dia, jujur lah padaku..
tinggalkan aku disini tanpa senyuman mu..
jika cinta dia, ku cuba mengerti..
teramat sering kau membuat patah hatiku..
Kau datang padanya, tak pernah ku tahu..
Kau tinggalkan aku, disaat ku butuhkan mu..
Cinta tak begini, selama ku tahu..
Tetapi ku lemah kerna cintaku padamu..
jika cinta dia, jujur lah padaku..
tinggalkan aku disini tanpa senyuman mu..
jika cinta dia, ku cuba mengerti..
mungkin kau bukan cinta sejati di hidup ku…
jika cinta dia, ku cuba mengertiii…..”


sebagai manusia biasa kan, sesetengah perkara yang kita rasa kita boleh sabar..kita mampu bertahan..kita akan cb bertahan..kita akan cuba sabar..kita pekak kan telinga, kita butakan mata..kita ignore reality kat depan mata..kita keraskan hati, anggap semuanya baik..semuakan akan okey satu hari nanti..

Tp kesabaran seseorang itu pun, ada tahap nya kan..Bila dh sampai tahap yg kita tak mampu bertahan dan tak mampu untuk bersabar..Sampai bila kita nk butakan mata dengan kenyataan depan mata?? kenyataan yg memang tak berpihak langsung pada kita..Sampai bila kita nk keraskan hati dengan sikap dan layanan dia kat kita..Sampai bila kita nak pekak kan telinga dengan setiap patah perkataan yg menyatakan hakikat sebenar situasi itu..

Sampai satu tahap, kita dah tak mampu nak menangis sbb terlalu sakit..Sampai satu tahap, kita dh tak larat nk layan perasaan kita sendiri..Akhirnya kita beralah..
Kita perlu lepaskan sesuatu yg kita sayang..Kita fikir dia nampak pengorbanan kita..Kita fikir dia nampak betapa dalam nya kita sayang dia..Kita fikir dia sayang kita sebagaimana kita sayang dia..Kita impi untuk hidup bersama dan bahagia hingga ke akhir hayat..Kita ikrar dalam hati, dia cinta kita yang terakhir..
Tapi
Kita salah..Kita salah menduga sikapnya,kita salah mentafsir perasaannya..kita tidak punyai apa-apa makna dalam hidup dia..kita seperti sebuah boneka yang diperlukan ketika dia memerlukan sesuatu disaat bosan dan akan dicampak bila tidak lagi memerlukan kita..

Akhirnya, dengan rela kita melepaskan dia pergi..RELA bukan PAKSA..Ada seorang lecturer sy cakap, bila nak buat sesuatu biar kita ikhlas dan kita benar2 rela untuk melakukannya..Melepaskan dia pergi bukan bermakna kita tidak sayang kan dia tapi sbb sayang lah kita lepaskan..Kita tak mahu dia terus rasa serba salah dan menyusahkan dia lagi..





Azyyati Kamaruddin

No comments: