Followers

click this!!

membilang hari!!

Lilypie Kids Birthday tickers

Note :

"However good or bad you feel about your relationship, the person you are with at this moment is the "right" person, because he or she is the mirror of who you are inside..._Deepak Chopra"

Saturday, January 15, 2011

i'm loving it


haii..
lama nya aku tak update cite peribadi kn..
aku cbuk lorhh, lagipun kat ostel nan ado wifi..
kalau nk, kena beli paswed..
masalah nya, beli pun, wifi sloww amat..mencikkk
daripada aku menyumpah, baiknya aku tayah guna..
balik tiap2 minggu, bukak kat umah, sudah..

sekarang ni bz nk dftar muet..hahha..
aku tak tahu lah nape aku nk dftr..
xcely aku pun terro pun english ni, saje nk amik..
kalau dpt rendah, next sem blh amik lg kn..
pahtu aku sibuk, g join class tarian..hihi..
tarian tradisional...ahakkk..
yg selebihnya sibuk dgn assignment n study..


smlm aku sehari duk kat umah..
bila duk umah, routine biasa aku :
bgn pagi, gosok gg, makan, sediakan mkanan tok, sapu umah, kemas dapur n last mandi..
besenya aku siapakn sume keje dlm kol 10 lebih or 11 lah..
pahtu aku start on9.. perlu er nk cite semua nie? hahaha..pedulikk hapa, blog aku kn..aku punya suka lah..:)


aku sbnrnya nk cite sal bdk kecik ni..
ank sdare aku...

Khairul Alif Farhan
aka
Pa'an

dia dtg umah aku, nmpak aku bkk laptop..
dye pun dtg, duk moleh ats riba aku..
"ocu, waka waka.."
ocu tu aku..org sruh pnggil mak su, dpt kat dia ocu..hahaha
korang tau tak waka waka tu ape..
alah lagu masa world cup dlu tu..
lagu yg shakira nyanyi tu..waka waka eh eh..


habis waka-waka, nk insyaAllah plak..lagu maher zain..part insyaAllah tu dia nyanyi lah..
pahtu molot tak diam..
"ocu, cian ia.." , "ocu, ia angis.." , "ocu, ia akit.."
aku ni dgr jelah, layan sajerk..


dh abis layan lagu, aku nk g goreng ikan kn..
aku letak bkas goreng ikan kat tepi dapur..
dye tarik bekas tu, habis berselerak ikan jatuh..
" ha, atuh.."
"ishhh, sape buat jatuh ni? pergi amik kain, lap semua ni.."
"ain kat ane?"
"g cari kain nk lap.."
"tu yee" dye nmpak kain tuala tok aku..aku tahan gelakk jerk..
"bukan lah, ni amik yg ni.."
dye lap, sambil bebel2..hahha
lawakk ok..

pahtu aku pandang dia..
"akitlahhh.." die jerit..
"sakit ape, ocu tak buat ape2 pun ek.."
pahtu dia senyum..aku gelakk..
aku suka lawan ckp dgn dia, sbb dia mcm mulut murai..
hahha


ptg tu aku g pasar mlm dgn kak uda..
aku ni dh 3 minggu nk makan yong tau fu yg cikgu haslia buat..
cikgu tu dulu cikgu masa kat skola rendah aku, pahtu dia jual yong tau fu kat pasar mlm..
sedap sgt n harga berpatutan..

ni hasil borongan aku..
*yong tau fu
*sate daging n nasi impit
*putu piring (ni ma order)
*putu bamboo
*ayam madu
*tudung

konyang den...tu pun aku nk beli lg..
tapi naty tak abis..
aku ni jenis rambang mata, pahtu tak makan..
so bek kawal nafsu membeli tu awal2..
haha


and today, i'm going back to Dungun..
tak tahu lagi naik bas kol brape sbb tiket tak beli lagi..






p/s : anip, waka2 eh eh..hahha





No comments: