Followers

click this!!

membilang hari!!

Lilypie Kids Birthday tickers

Note :

"However good or bad you feel about your relationship, the person you are with at this moment is the "right" person, because he or she is the mirror of who you are inside..._Deepak Chopra"

Tuesday, November 2, 2010

tutorial Print Screen

*hukhukhukhuk

korang runsing? sakit hati dan panas hati..
bila mana korang nk copy page pnya screen, tapi tak tahu bagaimana..
usah rungsing lagi..
aku DATANG untuk membantu..

t
i
n
g
g
g
g
!!

*hahahaha


excely entry ini dibuat ats permintaan Cik Eypa ni ha..
Cik Eypa itu blogger jgk, so silalah jenguk2 blog dye..
dye tu kawan aku since skola rendah lg, sampai lah skrg..


ehemm ehemm *sambil urut2 tekak..
meh kita mulakan class kita ek..
hehehe


1. korang bukak page mana yg korang nk copy tu...

contohnya nk copy page ni kan..



2.korang cari kat keyboard korang perkataan Print Screen ataupun atas keyboard tu dye tulis 'PrtSc SysRq'

dh jumpe, korang tekan petak tuh.. mcm kat dlm pic tu yerk..



3. then korang bukak Paint, klaw nk bukak Ms Word pn boleh jgk tp aku lebih prefer Paint..
bagi sesiapa yg tak tahu mana nk cari Paint , jgn risau..
ari ni aku baik hati nk nunjuk semua..

korang bukak Start ---> All program ---> Accessories ---> Paint




4. Bila korang tekan Paint, akan keluar ini..

so korang tekan paste, seperti dlm gambar itu..



5.Bila dh tekan paste, akan keluar lah page yang korang copy td tu..



6.Bila dh kuar, korang edit lah kan..nk crop er, nk tulis ape er..
tapi aku tak suke edit kat sini, aku biasa edit kat photo scape or adobe..
ikot suke korang lah kn, nk edit kat mana pun..

so bila nk save, aku nasihatkan korang utk save as jpeg...
sonang sikit tp klaw nk save as mende len pun, suke hati korang lah..


ni aku tunjuk macam mane nk save as jpeg..
sape yg dh tahu tu, skip je lah ek..


7. Siap sudah..



senang kan..
kalau korang tak faham, sila tanya ek..
aku dh abis terang dh rasanya ni..
aku pun tak brape pandai nk mengajar ni..





p/s : sila click picture utk tumbesaran yang HEBAT ek.. lagi satu aku nk pesan, print screen ni boleh jgk guna photoshop tp tutorial ni kalau korang tak pandai guna photoshop so guna PAINT..







No comments: