Followers

click this!!

membilang hari!!

Lilypie Kids Birthday tickers

Note :

"However good or bad you feel about your relationship, the person you are with at this moment is the "right" person, because he or she is the mirror of who you are inside..._Deepak Chopra"

Monday, November 15, 2010

Surat Cinta Untuk Calon suamiku / My Future Husband

ehem ehem..mcm gatal sgt dh gaya nya kan.. *hahaha
bukan gatal lah, sedikit gedixxs saje..


aku bukak utube n terjumpalah ayat yg membuatkan aku ingin menulis tentang tittle ito..
ade ayat yg aku amik dr video itu n ada yg mmg bottom from my heart.. auwwww
sblm ni dh berpuluh-puluh blog n fb aku bc entry sal surat cinta for my future husband/wife..
kire aku agak ketinggalan lah..
org dh lama post, aku bru nk pos..
tapi kn, kebanyakkan nya ayat yg sama..nape ek?? tettttttttttttttttt... lu pk lah sndri..


ni surat pulak surat aku.. *ade ayat yg diambil di utube..

....................................................................................................

Kepada My future husband :

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Dear my future husband...

Apa khabarnya iman mu hari ini?
Sudahkah hari mu ini di awali dgn syukur kerana dapat menatap kembali dunia yang fana ini?
Sudah kah air wudhu menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yang saat ini telah kau genggam?


Wahai calon suamiku..
Tahukah engkau bahawa Allah sgt mencintaiku dgn dasyatnya?
Disini aku diajar untuk menjadi dewasa agar aku lebih bijak untuk menyingkap sebuah kehidupan dan aku siap untuk mendampingimu kelak..
Meskipun kadang kala keluh dan putus asa menyapa, namun kurasakan kini diri ini lebih baik, lebih kuat dan lebih yakin..


Aku sering tertanya-tanya, kenapa Allah sering menguji tepat dihatiku..
Bahagian yang terapuh di dalam diriku..
bahagian yang mudah terluka, walaupun disapa angin lalu..
Namun kini aku tahu jawapannya..

Allah tahu dimana tempat yang paling tepat agar aku sentiasa kembali mengingati-Nya, kembali mencintai-Nya, kembali memohon kepada-Nya..
Ujian demi ujian , InsyaAllah akan membuatku menjadi lebih teguh..
Sehingga saat kita bertemu kelak, kau bangga telah memiliki aku dihatimu..

Calon suamiku,
Entah dimana dirimu sekarang?Entah bagaimana keadaanmu sekarang? Entah apa yang kau rasa sekarang?
Tapi aku yakin Allah pun mencintaimu sebagaimana Dia mencintaiku..
Aku yakin Dia kini sedang melatihmu menjadi mujahid yang teguh hingga aku pun bangga memiliki mu kelak..

Apa yg aku harapkan darimu adalah kesolehan, keimanan, kejujuran dan keikhlasan..
Semoga itu juga yg kau harapkan..
Kerana apabila kecantikan yang kau harapkan dariku, hanya sia-sia yang akan kau dapat kerana aku bukanlah seorang insan yg memiliki paras yg menawan..


Aku masih haus akan ilmu..
namun berbekalkan ilmu yang ada saat ini, aku berharap dapat menjadi isteri yang mendapat keredhaan Allah dan dirimu, suamiku..


Wahai calon suamiku,
Saat aku masih dibawah asuhan ibu dan ayah ku, tak lain doaku agar menjadi anak yang solehah, agar kelak dapat membantu keduanya diakhirat kelak..
Namun nanti, setelah menjadi isterimu, aku berharap menjadi pendamping yang solehah agar di syurga kelak, cukup aku yang menjadi bidadarimu dan mendampingi dirimu yang soleh..


Aku ini mempunyai sifat cemburu yang tinggi..
Aku cemburukan perempuan2 yg pernah mendampingimu dulu..
Maka jagalah hatiku, janganlah kamo kerap berhubung dgn mereka..
seperti mana aku lakukan terhadap lelaki2 yg pernah mendampingiku dulu..
Tapi jika Allah dan Rasul lebih kau cintai daripada aku, aku rela..
Aku harap begitu juga dgn dirimu..

Aku yakin, kau lah yang ku inginkan..
meskipun kau bukanlah orang kau ku harapkan sebelum ini..

Ketika kelak telah lahir zuriat kita..
bantulah aku mendidiknya dgn harta yang halal, dgn ilmu yang bermanfaat, terutama dgn menanamkan dalam diri mereka ketaatkan kepada Allah..

Bunga akan indah pada waktunya, iaitu ketika mekar menghiasi taman..
Maka kini telah kupersiapkan diri ini sebaik-baiknya, bersiap menyambut kehadiranmu dalam hidupku..

Kini aku sedang belajar menjadi yang terbaik..
Meskipun bukan umat yang terbaik, setidak-tidaknya menjadi yang terbaik disisimu kelak..
aku harap kau juga begitu..

Calon Suamiku,
inilah sekilas harapan dari ku..
setulus kata yang lahir dari hatiku..
seikhlas bicara yang keluar dari mulutku..
lalu ku ukirkan menjadi tulisan...
Seperti kata orang, tidak semua yang dirasakan dapat diungkap dgn kata-kata..

Itulah yang kini kuhadapi..
Kelak saat kita bersama maka disitulah kau akan memahami diriku, sama halnya dgn diriku yang akan belajar memahamimu...

Bersabarlah calon suamiku..
Doaku selalu, agar Allah memudahkan perjalanan hidup mu dan memudahkan jalanmu untuk menjemputku sebagai bidadarimu..

Semoga Allah selalu menjagamu, agar tidak tersentuh yang bukan mahram mu..
agar kau dapat hindari segala perbuatan mungkar..
Agar nanti kau akan mempersembahkan dirimu seutuhnya, hanya untuk ku..
Seperti juga aku, yang hanya ingin mempersembahkan diriku yang seutuhnya hanya untukmu..


Aku berhenti disini wahai calon suamiku..
agar titipan ku ini menjadi pedoman dan ingatan mu sentiasa..
ketahuilah bahawa aku terlalu mencintaimu..

Salam cintaku untukmu..
salam..


calon isterimu..

Azyyati Kamaruddin

....................................................................................................


ololololo so sweet kn if calon suami aku bca..hahahaha



p/s : hbi take note..hahahaha..semua pic tak ada kaitan dgn entry..dh lama tak tepek muke sndri kn..




p/s/s : kes uncleseekers dgn 'cinta shyyy' tu betol er??






Blogger Templates

Blogger Templates